Het kloppend hart van Vorden

Het Kulturhus Vorden wil het kloppend hart van Vorden zijn. Het voormalige dorpscentrum beschikt over allerlei ruimtes die geschikt zijn voor veelsoortige evenementen. Niet alleen de ruimtes zijn beschikbaar, ook faciliteiten kunnen meegehuurd worden. Verder staat de professionele bediening u met raad en daad terzijde.

Mogelijkheden

In het Kulturhus heeft u vele mogelijkheden. U kunt er:

•     een kopje koffie of een biertje drinken
•     een vergadering of een training organiseren
•    een cursus volgen
•     deelnemen aan activiteiten van 40 verenigingen
•     onderstaande organisaties bezoeken:
o     Bibliotheek
o     Stichting Welzijn
o     De Dorpskamer
o     Stichting Buurtzorg
o     Sociaal Team

Het Kulturhus beschikt over een grote zaal (300 mensen), De Soos (80 mensen) en meerdere kleinere ruimten van 8 tot 50 mensen.

Zowel in de foyer als De Soos is een bar. In overleg zijn  buffetten en/of lunchen ook mogelijk.

Beheerder Boudewijn Kortboyer en assistent-beheerder Michelle Kortboyer helpen u graag met uw vraag/wens.

De organisatie

Het Kulturhus bestaat uit een bestuur, een beheerder en vrijwilligers. Een programmacommissie ontwikkelt activiteiten.

Het bestuur van de stichting Kulturhus bestaat uit:

Voorzitter: Ans Braakman
Secretaris: Herman Lensink
Penningmeester: Yvonne van der Burg
Bestuurslid: Peter Bielars

Missie

Het Kulturhus wil het kloppende hart van Vorden zijn. Een plek waar onze inwoners hun hobby kunnen uitoefenen en waar we kunnen beleven, ontspannen, genieten, werken en feesten, maar ook afscheid kunnen nemen.

Een gemoedelijke en gezellige locatie, midden in het centrum van het achtkastelendorp Vorden.

Visie

Wij willen de cohesie in het dorp versterken door verenigingen en welzijnsinstellingen dichter bij elkaar te brengen door meer vrijwilligers te vragen ons daarbij te ondersteunen.

De inwoners van Vorden vormen de basis van het Kulturhus.